dissabte, 29 de febrer del 2020

Recomanacions lectores (4): "Els amics del vent", de Josep Vallverdú


ELS AMICS DEL VENT

De Josep Vallverdú

[La Galera, 125 pàgs, Barcelona, 1978]



Aquest llibre me’l van regalar quan jo era ben jovenet en una visita a un familiar en un hospital. He de dir que jo no coneixia l’escriptor, en Josep Vallverdú. Però l’obra “Els amics del vent”, ambientada en la guerra del francès, em va fer somiar a través de la seva història i tot gràcies, als magnífics dibuixos de l’osonenca Pilarín Bayés, molt ben fets i que m’ajudaven a imaginar les principals escenes que s’hi relataven. Novel·la protagonitzada per una sèrie de personatges que amb la seva Intel·ligència van aconseguir burlar als francesos que els assetjaven. Un exemplar al qual li tinc molta estimació, que encara fullejo de tant en tant, mig esgrogueït pel pas inexorable del temps i que va encetar el meu amor amb els llibres, que encara dura.

(Josep Maria, professor)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada